Első játékbemutatóm egy logikai játékról fog szólni, mely a Portal címet kapta. Tessék a tovább-ra kattintani!
Jelen írásom tárgya, egy 2007-es, hogy is mondjam, újító szellemű gamma(=game=játék), melyet a Valve nevű cég fejlesztett. Nekik köszönhetjük többek között a CSÉ-t, alias Counter Strike-ot, illetve a Half-Life epizódokat is. A Portal-t az ún. Orange Box tartalmazza, a Half-Life 2, és a Team Fortress 2 c. Valve-alkotások mellett. Letölthető még a Steam hálózatról, illetve most már kapható önmagában is a boltokban!
Namármost, a Portal beugratós játék, mivel annak ellenére, hogy belső nézetes, és lőni is kell benne, nem az a CSÉ féle hedcsatt(=headshot=fejlövés) osztogatás. Logikázni kell benne, és ez az, ami megfogott pl. engem ebben a játékban. Nem azon kell gondolkodni, hogy ha fejbe lövöm, előbb meghal-e az ellen(=ellenfél), hanem, hogy, hogyan lehet tovább jutni a pályán.
Nézzük az alaphelyzetet: a játék elején felkelünk egy üvegszobában, és beszél hozzánk egy FuRcSa gépi hang. „Ő” GLADOS, a szuperintelligens komputter (=computer=számítógép), ami végigvezet minket a tesztkamrákon, és figyelemmel kíséri minden kis lépésünket. Ugyanis mi játsszuk (a kissé mongoloid fejű) Chell-t, a narancssárga kezeslábas lánykát, aki teszteli az ún. „portál-fegyver”-t.
Na de mi a retek az a portál-fegyver?! Talán a legjobban egy példával tudom szemléltetni ennek jelentését: ki ismeri/ismerte/nézte a Sliders c. sorozatot? Namármost ott adott volt egy erősen TV-távirányító kinézetű kis alkalmatosság, amivel féreglyukat, kaput tudtak létrehozni egy másik alternatív valóságba. A portál-fegyver hasonló működésű, mindössze annyi a különbség, hogy itt nem egy alternatív valóságba jutunk, hanem oda, ahova akarunk, a szobán belül. Tehát kétféle portált tudunk lőni, egy kéket, és egy narancssárgát. Teszem azt, lövök egy kék portált velem szemközt a falra, utána pedig egy narancssárgát a fejem fülé a plafonra. Ha bemegyek a kéken, a narancssárgán fogok kijönni, jelen példa esetében kiesni.Sőt, a portál-fegyverrel még tárgyakat is mozgathatunk, méghozzá levitáltathatunk! Na jó, már lassan én sem értem, tessék, itt a tréjler(=trailer=előzetes), amely mindent megmagyaráz! :)
A portálokon átlépve minden test, így mi is megtartjuk a lendületünket, illetve rögtön hat ránk az adott sík gravitációs ereje. Tehát az egyiken bemész, a másikon kijössz, nem bonyolult. Bonyolultak viszont a pályák, amiken igen csak kell gondolkodni, ha tovább akarunk jutni. Persze a készítők nem elégedtek meg a fejtörőkkel, nehezítést is beletettek: kis háromlábú droidokat, amelyek ha észrevesznek, lelőnek, aztán akkor joccakát’! Persze nem halunk meg 1 lövéstől, bírunk párat. Érdekes, nincs élet-jelző csík, hanem a képernyő pirosodik, ha nagyon piros, akkor jön értünk a Kaszás (Géza…). Szóval a lényeg, hogy túljussunk a 19 darab szívatós pályán, utána pedig… Na, azt mindenki meglátja, aki végigjátssza :)
Megjegyezném, remek magyarítás, illetve szinkron(!) készült a játékhoz! Ezügyben látogassatok el a Magyarítások Portál -ra, illetve a Játékszinkron Stúdió honlapjára!
A grafikáért a Source-motor a felelős, mint a legtöbb Valve gammában. Nem kell erőmű a játékhoz, mivel nem eget rengető a grafika, viszont ennek a játéknak a tartalma, és nem a külseje az, ami igazán számít. Multi(=multiplayer=interneten, vagy helyi hálózaton keresztül játszható többjátékos mód) nincs, de van még 3-féle játékmód: - Advanced Maps: a játékban szereplő pályák nehezített változatai; - Challenge Maps: egy pályát időre kell teljesíteni; - Custom Maps: rajongók által készített pályák. Nos, a Portal egy piszok jó kis logikai játék, kihívás mindenkinek, aki pedig bátor, az állja a kihívást, és végigjátssza! :) Nem rég sikerült beszereznem 2000 pénzért, ami teljes mértékben megéri, főleg az olyan gyagyáknak, mint én, akik gyűjtik a jó játékokat :) Akit érdekel, az látogasson el az 577-1 kilobájt, vagy a kompakt-diszk-univerzum oldalára. Hajrá mindenkinek! Jó,ha van(=minimum rendszerigény): Mastigias UPDATE: kifelejtettem, hogy elméletileg már készül a Portal 2!!! Úgyhogy gyorsan toljátok végig az egyet, aztán meglátjuk mi lesz :)