Korrekt játékok - Trine

 2009.07.30. 18:25

Folytatva a "Korrekt játékok" sorozatot, ismét egy logikai játékot mutatok be (még lesz 1 db, aztán új világ jön:). A lényeg a fizika, logikával való kombinálása. Hogy mire gondolok? A tovább után kiderül! :)

A fejlesztőcsapat a nem túl ismert, finn Frozenbyte. A gamma stílusa 3D-s platform, ami annyit jelent, hogy hasonlatos a Braid-hez, mivel az is platform-játék, azonban a Trine mégis más. A szereplőket oldalról látjuk, de valahogy 3D-s a nézet. No, aki ezt nem érti, nem baj, majd a tréjlerben minden kiderül:). A játék egyelőre csak a Steam-ről szerezhető be, irreálisan magas, 29,99 Jurós áron(=kb. 8-9 ropper...). Namármost.

Mastigias: fc.trine  0 []

 A játék felépítése piszok egyszerű: adott 3 főszereplő, egy Tolvajlány, egy Mágus, és egy Harcos, akik más-más képességekkel rendelkeznek. A feladat: legyőzve az akadályokat, és ellenfeleket, végig kell menni a pályákon. DE! Ők nem egyszerre vannak jelen a játékmenetben, hanem felváltva --> mi válthatunk a karakterek között, amikor csak akarjuk! Teszem azt, elindulok a Mágussal, varázslat segítségével kinyitok egy kaput, de jön az ellen. Átváltok a Harcos kolegára, legyapom őket, de nem tudok tovább menni, mert nagy a szakadék --> jöhet a Tolvajlány, akinek a képességével máris mehetek tovább!

Ergo mindig meg kell találni a megfelelő szereplőt a továbbjutáshoz, és ügyesen kell irányítani. Amikor láttam a tréjlert, felkeltette a figyelmemet, az alapötlet miatt, plussz a grafikája is gyönyörű.

 

Mastigias: The Lost Vikings.png

Icrod kolegína volt olyan kedves, és megemlítette, hogy ő már játszott sok évvel ezelőtt valami hasonlóval. Nocsak, mondtam én, mi volt az? Valami vikinges... és valóban, a '92-es The Lost Vikings is hasonló koncepcióra épült: 3 szereplő, különböző tulajdonságokkal, és mindegyikük képessége nélkülözhetetlen volt a továbbjutáshoz. Abban a játékban viszont a 3 szereplő egyszerre jelent meg a monitoron, természetesen az akkori grafikával (most nem folynék bele a történetbe, de igen, jól látjátok, a vikingek egy szkifi helyszínen osztják az áldást :). Egy szó, mint száz, az alapötlet már "régóta" létezik, de a megvalósítás bizony tud újat mutatni.

Mastigias: vikings

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hőseink mind rendelkeznek egy fegyverrel (kivéve a mágust, bár végső soron neki a mágiája a fegyvere), illetve egy plussz képességgel. A játékot színesíti, hogy a fegyvereket tudjuk "fejleszteni", lássuk ennek menetét a karakterleírás keretein belül.

Kezdjük a hölggyel, a Tolvajlánnyal. Neki az alapfegyvere az íj, melyből egy egyszerű nyílvesszőt lő ki. A lövés előtt viszont meg kell feszítenünk az íjat, az egérgomb nyomvatartásával, így ez nem éppen a leghatásosabb közeli ellenfelek elintézéséhez. Persze feszítés nélkül is lőhetünk, de akkor maximum pár centire repül a halálpálca. Bizonyos módosítások után azonban már nem egyet, hanem kettőt, illetve hármat is lőhetünk, sőt, égő nyílvesszőkkel is írthatjuk a férgesét. A tolvajlány képessége, egy furcsa, Pókember háló-hintázásához hasonlítható tulajdonság. Ha van valami megfelelő pont a plafonon, hősnőnkkel fellőhetünk egy szigonyt (amin kötél van), beakad, és mi átlendülhetünk pl. egy szakadékon. Ezt az adottságot nem tudjuk fejleszteni.

 

Második szereplőnk legyen a Mágus. Ő képes a levegőből tárgyakat elővarázsolni. Első menetben, ha az egérrel rajzolunk egy négyzetrácsot a levegőbe, akkor egy doboz materializálódik az adott helyen. Így például felugorhatunk rá, és tovább juthatunk a pályán, vagy megszerezhetjük a kis zöld üvegcséket, melyeket gyűjtögetnünk kell az egész játák során. Egyszerre csak egy dobozt tudunk varázsolni, ha újat készítünk, az előző eltűnik. DE! Amennyiben fejlesztjük ezt a képességet(és miért ne tennénk), akkor később már több ojjektumot is képesek vagyunk létrehozni. Sőt, nem csak dobozokat, hanem deszkákat is, illetve lebegésre képes háromszögeket is, viszont ezek a tengelyük körül elfordulhatnak. És itt (is) jön képbe a fizika,de erről később. A Mágus képessége, hogy lebegtetni tud tárgyakat. Bezony ám, ha akarjuk, akár az általunk elővarázsolt ládikát is jó magasra reptethetjük, majd hagyhatjuk, hogy a gravitáció végezze a dolgát. Hogy ez miért jó? Teszem azt, esetleg egy ellenfél van a láda alatt... Találjátok ki, mi történik vele... :) Ez sem fejleszthető tulajdonság.

 

Harmadik, és egyben utolsó főszereplőnk a páncélos, nagydarab, erős Harcos. Az ő alapfegyvere a kard, mellyel pár suhintás elég a továbbjutáshoz. Ekkor egy pajzs van a másik kezében, mellyel védekezhetünk, ez a különleges képessége. Ha fejlesztünk, a kard és páncél helyett egy pörölyt kapunk, melyet tovább tápolva már villámcsapás erejű támadásokat is intézhetünk. Közeli ellenfelekkel szemben tökéletes Terminátorként üzemel, azonban az íjászok le tudják amortizálni, ha nem védekezünk, illetve, ha épp másokkal harcolunk.

  

Plussz 1 szereplő: a Csontváz. Vagyis csontvázak. Ugyanis piszok sok van belőlük, lévén, hogy ők az ellenfelek :) Van itt mindenféle: kardos csontváz, íjász csontváz, tűzokádó csontváz, fene tudja még mifélék... Vannak még főellenségek is, akik egyéb érdekes kreatúrák. Legyőzésük nem túl nehéz, Harcossal védekezés/támadás a tuti, de volt már olyan is, hogy egy szikláról lődöztem őket a Tolvajlánnyal...

Mastigias: Trine yo

 Nos, elérkeztünk a játék egyik alappilléréhez, a fizikához, mely igen fontos. A továbbjutáshoz át kell látnunk a pályát, a benne rejlő lehetőségeket, a környezet alakításának fizikai velejáróit. Pl. van egy kocsiszerű tákolmány a fejünk felett, ami síneken áll. Lelóg belőle egy kötél, melynek a végén van egy ököl, mely szabadon leng. Ekkor a Mágussal "hatunk" rá, végiggúrítjuk a sínen ezzel a levitáltató képességgel, és az ököl áttöri a falat, ha jó pozícióban kezdjük el az egészet. A lényeg, hogy lássuk a fizika és képességeink közti összefonható apró szálakat, melyek nélkül lehetetlen a továbbjutás.

A grafika gyönyörű, maximumon viszont eléggé szaggat... A zene tökéletesen passzol a játékmenethez, a hangok is stimmelnek, sőt a pályák elején, a töltésnél még narrációt is hallhatunk (a mesélő hangja hasonlít Anthony Hopkins-éra, de utánaolvastam, nem ő az :). Néha hallhatjuk magukat a szereplőket is, egy-egy mondat erejéig.

Most szokásos segítségemet, a tréjlert veszem elő tarsolyomból, a jobb megértést elősegítvén :)

(Egy-két trükköt még nem sikerült véghez vinnem, ami látható a tréjlerben, pl. a deszka-reptetés, miközben rajta állok...)

Mindezek ellenére, a Trine-ban csak néha éreztem azt a logikai kihívást, amit a Portal-ban, vagyis inkább a Braid-ben folyamatosan. Pl. a Trine utolsó pályája egy esztelen ugra-bugra, ami - böcsületemre legyen mondva - sokadik próbálkozásra sem sikerült. Ezért is nincs még kijátszva a játék, egyszerűen nem bírom megcsinálni... Fórumokat olvasgatva nem vagyok ezzel egyedül, másoknak sem megy olyan könnyen.

No sebaj, ami késik, az nem múlik. A Trine akkor is egy jó játék, FuRcSa alapkoncepcióval, szép grafikával, és érdekes játékmenettel. A játéknak ingyenesen letölthető a demója, tessék bátran használni a gúglit :)

Ennyit a Trine-ról, jóféle, toljátok csak! Akinek bizonyítottan sikerül az utolsó pálya, az vendégem egy sörre! =D

Jó,ha van:

  • Windows XP/Vista/7
  • 2.0 GHz
  • 512 MB (XP), 1 GB (Vista) RAM
  • 600 MB szabad hely a merevlemezen
  • Radeon X800, ill. GeForce 6800, vagy jobb
  • DirectX 9.0c

Mastigias

 

Címkék: korrekt játékok

A bejegyzés trackback címe:

https://mastigias.blog.hu/api/trackback/id/tr71278118

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

panik86 2009.07.31. 20:21:50

Helló! A Trine látványvilága valóban elképesztő. Én nemrég kezdtem el a játékot, eddig nagyon tetszik. Mennyi idő alatt lehet eljutni az utolsó pályáig?

Mastigias · http://mastigias.blog.hu 2009.07.31. 20:31:05

Halihó! Foggalmam sincs :) Az idő gyorsan múlik egy ilyen játék mellett :)

tomjoad 2009.08.01. 11:42:18

Faja kis ugrabugra játékocska, csak az a bökkenő, hogy nálam xp-n nem kegyeskedik elindulni.
A teszt ismét yo tesó!
Lost vikingset én is csapattam ált suliba számtech órán...Lajos bá mindig megangedte.:D Ahh a keserédes nosztalgia.

Mastigias · http://mastigias.blog.hu 2009.08.01. 12:25:19

Köszi! :) Fiatalság, bolondság :) Nem értem,miért nem indul XP-n :( Kéne neki mennie, én is azon tolom...

tomjoad 2009.08.01. 16:09:05

Persze, hogy kéne mennie, de válogatós egy szutyok ez...:D
süti beállítások módosítása